Monday 21 December 2009

Explorasi Kami bermula disini…




..::: Assalamualaikum wrh :::..

Segala puja dan puji hanyalah layak kita kembalikan kepada Allah swt. Maha Pengasih. Maha Penyayang. Dia hanya Satu. Hanya Dia yang Kita Sembah. Selawat dan salam buat Rasulullah saw. Da'e dan Murabbi terulung. Para pejuang, mujahid dan syuhada yang terkorban dan masih berjuang..seterusnya untuk ummah ini..semoga Allah memberkati kita sebagai sebuah Ummah yang beriman..Insya-Allah.

Musim perk
uliahan telah kembali. Bagi ana sendiri, di sinilah medan ana. medan kita sebagai pelajar. Itulah medan untuk kita menimba ilmu2 duniawi dan ukhrawi, medan kita beramal dengan amal islami, medan kita memperbaiki akhlak dan syaksiah islam..medan membina ukhuwah dan di sana jua, medan kekuatan kita dalam melaksanakan tanggungjawab kita seadanya.. Tahniah dan Takziah diucapkan kepada saf perjuangan KKM-Gen1 kerana sanggup mengambil jawatan dengan sukarela dan akhirnya menjadi suatu amanah kepada kita..Ana dari Unit multimedia ingin meminta maaf kepada semua, kerana terlewat create blog disebabkan kesuntukkan masa dan penuh dengan aktiviti 2..Diharap sahabt2 dapat membantu,agar blog ini menjadi blog yang terbaik dan menjadi satu wadah perjuangan kita..segala persoalan boleh emailkan kepada anakhalifah@gmail.com


“Biar Islam ubah suasana jangan suasana mengubah kita”


“Sungguh pun islam itu tidak memerlukan sesiapa,tidak memerlukan ustaz,tuan guru,para wali malah mereka memerlukan islam”


.::Ibnu sya’rie::.





"Sungguh sedikit manusia yang memahami. Lebih sedikit manusia yang memahami dan mengamalkan. Lebih sedikit lagi manusia yang telah memahami, mengamalkan dan ikhlas. Terlebih sedikit lagi manusia yang telah memahami, mengamalkan dan ikhlas serta sampai ke tujuan."


-Imam Hassan al-Banna.







0 comments:

Post a Comment